Το χαρακτηριστικό που επιταχύνει τη φόρτωση των παιχνιδιών θα αναβαθμιστεί και ελπίζουμε ότι θα γίνει πιο mainstream απ’ ότι είναι τώρα.
Το DirectStorage 1.0 σχεδιάστηκε για να εξαλείψει το bottleneck που προκύπτει από τα μέσα αποθήκευσης, φέρνοντας ταχύτερα loading times στα games και καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων SSDs.
Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το DirectStorage είναι λίγο πολύ γνωστός. Μιας και σχεδόν όλα τα σύγχρονα PCs έχουν έναν PCIe Gen 4 SSD εγκατεστημένο, υπάρχει τεράστιο bandwidth που δεν αξιοποιείται κατά το gaming. Πολλά games ζητούν μόνο τα απαραίτητα αρχεία για το rendering μιας σκηνής και έτσι γίνονται πιο ελαφριά στη RAM.
Αυτό όμως αυξάνει σημαντικά το bandwidth που απαιτείται από το μέσο αποθήκευσης, οπότε το DirectStorage έρχεται για να αντικαταστήσει το παλιό API της Microsoft ωθώντας τις επιδόσεις σε νέα επίπεδα.
Το πρόβλημα με την έκδοση 1.0 είναι ότι τρέχει την αποσυμπίεση σε επίπεδο CPU, αφήνοντας άφθονο χώρο για πρόσθετη επιτάχυνση.
Η έκδοση 1.1 που έρχεται σύντομα προσθέτει μέρος της αποσυμπίεσης και στη GPU (GDeflate) κάνοντας ακόμα πιο γρήγορο το rendering pipeline αφού το σύστημα δε θα περιμένει τον – ενδεχομένως – αργό επεξεργαστή να ολοκληρώσει το fetch των δεδομένων.
Αν και η διαδικασία ακούγεται πολύπλοκη, δυστυχώς όσον αφορά την πλατφόρμα του PC, το DirectStorage δεν έχει την αποδοχή που θα θέλαμε, παρά το γεγονός ότι υπάρχει για περίπου 2 χρόνια στα Windows 10 και τα Windows 11. Φυσικά, μιας και προέρχεται από τη δημιουργό του Xbox, το εν λόγω feature υπάρχει και στην πλατφόρμα των κονσολών Xbox και από εκεί στην ουσία μεταπήδησε στο PC.
Για όσους περιμένουν το DirectStorage 1.1 όμως, η επόμενη έκδοση θα κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του 2022.