Η Unity θα καταργήσει την αμφιλεγόμενη και κατά περιπτώσεις άδικη πολιτική των runtime fees που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, περίπου έναν χρόνο μετά την αρχική εφαρμογή της.
Το 2023, η Unity εισήγαγε ένα μοντέλο χρεώσεων το οποίο επέβαλε κόστος στους developer για κάθε εγκατάσταση των παιχνιδιών τους στα συστήματα των τελικών χρηστών. Η απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την κοινότητα, ιδιαίτερα από δημιουργούς indie παιχνιδιών οι οποίοι επηρεάζονται περισσότερο – και πολλές φορές άδικα.
Απαντώντας στις αντιδράσεις η Unity προχώρησε σε κάποιες αλλαγές λίγες ημέρες αργότερα, προτείνοντας μια νέα πολιτική που περιλάμβανε χρέωση 2,5% επί των εσόδων με βάση τον συνολικό αριθμό παικτών ανά παιχνίδι. Και αυτή η αλλαγή συνάντησε ‘αντίσταση’ από την κοινότητα και κάποιοι developer άρχισαν να εξετάζουν το ενδεχόμενο μετάβασης σε άλλες μηχανές ανάπτυξης.
Ο νέος πρόεδρος της Unity, Matt Bromberg, ανακοίνωσε επίσημα ότι λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια της κοινότητας και στοχεύοντας να προσελκύσει νέους συνεργάτες και developer, η εταιρία θα καταργήσει πλήρως τα runtime fees επιστρέφοντας στο προηγούμενο συνδρομητικό μοντέλο.
Η επίσημη δήλωση βρίσκεται στο παρακάτω βίντεο: