Η επιρροή του YouTube στην gaming κοινότητα το 2025 (Έρευνα)

Οι πολυάριθμες πλατφόρμες των social media έχτισαν το κοινό τους με βάση το είδος περιεχομένου που αυτοί κατανάλωναν. Στην περίπτωση των gamers, το Twitch και το YouTube ήταν και είναι ακόμα το go-to streaming service. Τι συμβαίνει όμως εν έτη 2025;

Κάνοντας ένα γρήγορο flashback στην περίοδο της καραντίνας και του lockdown οι εν λόγω υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης γνώρισαν μεγάλη άνοδο χάρη στην αυξημένη ανάγκη για online διασκέδαση και ψυχαγωγία. Αξιοσημείωτη επίσης ήταν και η άνοδος του TikTok όπου ξεπέρασε τις προσδοκίες, ειδικά στο gaming κοινό ηλικίας 18-24. 

Fast forward στο σήμερα, μια αρκετά ενδιαφέρουσα έρευνα μας παρουσιάζει λεπτομέρειες και στατιστικά για το πως ακριβώς χρησιμοποιούν το YouTube οι gamers το 2025.

Αρχικά ο λόγος που ώθησε την Big Games Machine, PR & marketing agency, να διεξάγει αυτή την έρευνα ήταν λόγω μιας προηγούμενης αντίστοιχης ενέργειας το 2024 που ήθελε να ανακαλύψει τα μέσα που χρησιμοποιούν οι gamer για να βρουν τα παιχνίδια που θα ήθελαν να παίξουν.

Ανάμεσα σε 1000 χρήστες, τα στατιστικά έδειξαν πως το 64%, χρησιμοποιεί το YouTube ως βασικό μέσο γι’ αυτό τον σκοπό.

Με τη δημοφιλή πλατφόρμα στο μικροσκόπιο λοιπόν, η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 13 – 14 Ιανουαρίου ανάμεσα σε 1050 χρήστες της Αμερικής – αρκετοί για να βγουν κάποια συμπεράσματα. Το ποσοστό ανδρών, γυναικών ήταν ισότιμο και συμπεριλήφθηκαν όλες οι gaming πλατφόρμες (PC, κονσόλες και κινητά). Όσο αναφορά τις επιπλέον παραμέτρους, δημιουργήθηκαν: 

4 ηλικιακές ομάδες

  • 18 – 24 
  • 25 – 34   
  • 35 – 44
  • 45 – 54

5 κατηγορίες χρόνου

  • 30min – 1h
  • 1h – 2h
  • 2h – 3h
  • 3h – 4h
  • Πάνω από 4h

Σημειώνεται επίσης ότι για να φανούν τα αποτελέσματα πιο συμπυκνωμένα σε κάποιες κατηγορίες (λόγω του μικρού δείγματος), οι χρήστες χωρίστηκαν σε ομάδες των Casual (έως 2 ώρες εβδομαδιαίως) και Core viewers (2 ώρες και πάνω). Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένα ενδιαφέροντα ευρήματα στις ανάλογες κατηγορίες τους:

Είδος περιεχομένου

Το YouTube φιλοξενεί έναν τεράστιο αριθμό από δημιουργούς που εστιάζουν σε gaming περιεχόμενο που ποικίλει. Τα tutorials και τα walkthroughs οδηγούν τα δεδομένα με ένα 47% των θεατών να τα παρακολουθεί, ενώ όσοι δημιουργούν τα λεγόμενα funny moments/compilations διατηρούν ένα αξιοσέβαστο 40%.

Events της βιομηχανίας προσελκύουν λιγότερο το κοινό (21%), ενώ ακόμα χαμηλότερο ποσοστό (18%) παρατηρείται σε Core viewers οι οποίοι βλέπουν αναλύσεις παιχνιδιών και εκτεταμένα reviews κλπ.

Αριθμός συνδρομητών του εκάστοτε καναλιού

Εστιάζοντας στο κομμάτι των subscribers και εδώ έχουμε μερικά ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ενώ θα περίμενε κανείς ότι τα κανάλια με 1 εκατομμύριο συνδρομητές και πάνω θα είναι αυτά που προτιμούν οι gamers, η έρευνα αποδεικνύει κάτι διαφορετικό. 

Κανάλια με εύρος από 100K – 1 εκ. subs είναι αυτά που προσελκύουν την πλειοψηφία των χρηστών με ποσοστό 39%, ενώ οι δημοφιλέστεροι content creators (πάνω από 1 εκ.) κατέχουν την τρίτη θέση στο γράφημα με 19%. 

Τέλος, εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των 26% που αφορά κοινό πιστό στους micro-influencers, με εύρος συνδρομητών 10Κ – 100Κ, οι οποίοι τείνουν να έχουν μερικές φορές αρκετά ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις.

Game genres και μέγεθος καναλιού

Εμβαθύνοντας στα παραπάνω δεδομένα, σε συνάρτηση τώρα με το είδος παιχνιδιού παρατηρείται πως οι micro-influencers που καταπιάνονται με διάφορα είδη παιχνιδιών έχουν το κοινό του μοιρασμένο ισόποσα μεταξύ των βίντεο, όσον αφορά τις προβολές τους. Ταυτόχρονα τα μεγαλύτερα κανάλια τείνουν να τραβάνε την προσοχή των ακολούθων τους στα action/shooter games.

Εναλλακτικές streaming πλατφόρμες

Πολλοί πιστεύουν ότι το Twitch βρίσκεται στην κορυφή των πλατφορμών streaming, ιδίως όσων αφορούν τους gamer. Η πραγματικότητα όμως, βάση των συμμετεχόντων της έρευνας, υποδεικνύει ότι το 79% προτιμάει το YouTube ασχέτως ηλικίας.

Όσο για το Twitch (43%) ‘κοντράρεται’ στενά με το TikTok (40%), υπογραμμίζοντας τη σταθερή άνοδο του δεύτερου, σε δημοσιότητα.

Esports και Indie σκηνή

Κλείνοντας την έρευνα με στοιχεία που αφορούν τα esports και τους indie developers/studios, τα πράγματα δείχνουν δυσοίωνα καθώς δεν προσελκύουν σημαντικό αριθμό θεατών.

Όποιος θέλει να μελετήσει περισσότερο τα στοιχεία και τα γραφήματα μπορεί να δει την έρευνα απευθείας από το Big Games Machine.

Φωτό άρθρου: Big Games Machine.

Ακολουθήστε το 8Bitz.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα για το PC Hardware!

Περισσότερα

Νέα review

Σχετικά Άρθρα