Βελτιωμένο ray tracing με AI φέρνει η Nvidia στο DLSS 3.5

Η Nvidia παρουσίασε το DLSS 3.5, την τελευταία έκδοση του Deep Learning Super Sampling που φέρνει AI σε τοπικό επίπεδο, αυξάνοντας ποιότητα και συνολικές επιδόσεις.

Το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει στο DLSS 3.5 είναι η είσοδος του ray reconstruction, μιας έξυπνης εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης για την αναβάθμιση του επιπέδου των οπτικών εικόνων ακτίνων.Το αξιοσημείωτο σχετικά με την ανακατασκευή ακτίνων είναι ότι είναι προσβάσιμη σε ολόκληρη τη σειρά GPU RTX, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τη λειτουργία Frame Generation του DLSS 3, η οποία περιορίζεται αποκλειστικά στις GPU της σειράς RTX 30.

Οι μηχανισμοί του Ray Reconstruction περιστρέφονται γύρω από την απαλοιφή του θορύβου στις ray traced εικόνες με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.

Αυτό αποδεικνύεται ιδιαίτερα επωφελές για τον μετριασμό του περιστασιακού θορύβου που μπορεί να εμφανιστεί σε σκηνές που ανιχνεύονται με ακτίνες, ειδικά σε ζώνες που χαρακτηρίζονται από αμυδρό φωτισμό ή πολύπλοκη γεωμετρία.

Επιπλέον, το ray reconstruction συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της συνολικής ευκρίνειας αυτών των ray traced εικόνων.

Το DLSS 3.5 δεν σταματά στην ανακατασκευή ακτίνων (όπως θα το λέμε στα ελληνικά) – εισάγει επίσης και μια σειρά άλλων βελτιώσεων. Μεταξύ αυτών είναι μια αναβαθμισμένη υλοποίηση του temporal anti-aliasing (TAA). Η συγκεκριμένη μειώνει σημαντικά το θόλωμα στην εικόνα και του ghosting σε περιεχόμενο με κίνηση. Επιπλέον, το DLSS 3.5 ενσωματώνει ένα νέο φίλτρο όξυνσης (sharpness) που έχει σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ευκρίνειας της τελικής εικόνας.

Στα σχέδια για αργότερα φέτος, η Nvidia επιβεβαίωσε ότι το DLSS 3.5 θα κοσμήσει μια σειρά από παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων των Metro Exodus Enhanced Edition, God of War και Forza Horizon 5.

Οι φιλοδοξίες επεκτείνονται περαιτέρω με τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός κιτ ανάπτυξης λογισμικού DLSS (SDK), το οποίο θα παρέχει στους προγραμματιστές παιχνιδιών τη δυνατότητα να ενσωματώνουν απρόσκοπτα αυτή την τεχνολογία στις δικές τους δημιουργίες.

Το άλμα από τις προηγούμενες εκδόσεις είναι αρκετά σημαντικό με το DLSS 3.5. Η ενσωμάτωση του ray reconstruction το αναβαθμίζει σε ένα ισχυρό εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας αυξάνοντας και την ταχύτητα με την οποία τρέχουν τα παιχνίδια. Αυτό σημαίνει ότι χάρη στο DLSS 3.5, οι RTX GPU μπορούν πλέον να προσφέρουν μια απαράμιλλη εμπειρία ray-tracing, ακόμη και όταν λειτουργούν σε χαμηλότερες αναλύσεις.

Για μια βαθύτερη εμβάθυνση στο DLSS 3.5, ακολουθούν ορισμένες πρόσθετες λεπτομέρειες:

  • Βασίζεται σε ένα νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που έχει υποβληθεί σε αυστηρή εκπαίδευση σε ένα εκτεταμένο σύνολο δεδομένων εικόνων ray-tracing.
  • Η χρησιμότητά του επεκτείνεται τόσο σε παιχνίδια όσο και σε μια σειρά εφαρμογών.
  • Είναι καθολικά συμβατό για όλες τις GPU RTX.
  • Ανεβάζει το επίπεδο των οπτικών εικόνων ray-tracing, μετριάζοντας τον θόρυβο και ενισχύοντας την ευκρίνεια.
  • Ενσωματώνεται απρόσκοπτα με το temporal anti-aliasing (TAA) για πρόσθετη φινέτσα.
  • Οι παίκτες μπορούν να αναμένουν την ενσωμάτωσή του σε διάφορους τίτλους που θα κυκλοφορήσουν αργότερα φέτος.

Πηγή: Nvidia Blog.

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα