Το FSR 3.0 της AMD έρχεται και δε θα είναι μόνο για Radeon GPUs!

Η AMD ανακοίνωσε ότι η επόμενη γενιά του FSR (FidelityFX Super Resolution), FSR 3.0, έρχεται σύντομα.

Το FSR 3.0 είναι μια τεχνική spatial upscaling που μπορεί να αυξήσει τα καρέ έως και 2x χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα της εικόνας.

Μία από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις στο FSR 3.0 είναι ότι θα υποστηρίζεται από ένα ευρύ φάσμα GPU, συμπεριλαμβανομένων των καρτών της Nvidia, κάνοντάς το μια τεχνική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρακτικά από όλους τους κατασκευαστές GPU, σε αντίθεση με το κατά πολύ κλειστό και εξίσου βελτιωμένο DLSS 3.5.

Αυτό είναι ένα σημαντικό θετικό για τους gamers απανταχού, καθώς σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν το FSR 3.0 για να βελτιώσουν τις επιδόσεις στα παιχνίδια τους, ανεξάρτητα από την GPU που διαθέτουν.

Μια άλλη βελτίωση που ανακοινώθηκε σχετικά με το FSR 3.0 είναι ότι θα είναι ακόμα πιο αποδοτικό από τις προηγούμενες εκδόσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα έχει μικρότερο αντίκτυπο στην απόδοση, ακόμη και σε υψηλότερες αναλύσεις.

Πως λειτουργεί το FSR 3;

Το FSR 3 της AMD είναι μια τεχνική upscaling που δεν απαιτεί σχετικό machine learning hardware για να λειτουργήσει. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιεί motion vector data (διανυσματικά δεδομένα κίνησης) από το παιχνίδι που εκτελείται, βοηθώντας στη δημιουργία των επιπλέον, εμβόλιμων καρέ.

Αυτό καθιστά το FSR 3 πιο ευέλικτο από άλλες τεχνολογίες αναβάθμισης (τρέμε DLSS), καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο εύρος GPU. Το καθιστά επίσης πιο αποδοτικό, καθώς δεν απαιτεί από τη GPU να σπαταλήσει χρόνο στην εκπαίδευση κάποιου μοντέλου μηχανικής μάθησης (machine learning).

Στο επίκεντρο του FSR 3 βρίσκουμε τα Fluid Motion Frames, κάτι αντίστοιχο με αυτό που έδειξε πρόσφατα η Nvidia. Αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να δημιουργήσει εντελώς νέα καρέ για να τα ‘στριμώξει’ ανάμεσα στα υπάρχοντα καρέ. Αυτό διπλασιάζει ουσιαστικά τα FPS χωρίς να χρειάζεται διπλάσια ισχύς από τη GPU.

Τα Fluid Motion Frames μπορούν να αποτελέσουν σημαντική ώθηση στην απόδοση για παιχνίδια που δυσκολεύονται να διατηρήσουν υψηλό ρυθμό καρέ. Ωστόσο, μπορεί επίσης να εισάγει καθυστέρηση τόσο στο input lag όσο και στο χρόνο που απαιτείται για να ‘ζωγραφιστούν’ τα pixel στην οθόνη.

Γι’ αυτό, η AMD συνιστά να τρέχετε το παιχνίδι στα 60+ FPS πριν ενεργοποιήσετε το FSR 3 για να μετριάσετε τυχόν lags που μπορεί να δημιουργηθούν από αυτό.

AMD HYPER-RX: Ένας ψηφιακός διακόπτης για μέγιστες επιδόσεις

Το HYPR-RX είναι ένα software feature που ενεργοποιεί τα χαρακτηριστικά Radeon Boost, Radeon Anti-Lag και Radeon Super Resolution ταυτόχρονα σε όσα παιχνίδια τα υποστηρίζουν. Με όλα αυτά ενεργοποιημένα, η εταιρία υπόσχεται ακόμα καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερο latency, ωστόσο γνωρίζουμε ότι αυτό διαφέρει από game σε game.

Η AMD αναφέρει ότι η έκδοση HYPR-RX με Fluid Motion Frames μπορεί να μην λειτουργεί τόσο καλά όσο λειτουργεί σε παιχνίδια που προσθέτουν ρητά υποστήριξη για το FSR 3 – γι’ αυτό και θα καθυστερήσει να έρθει στην αγορά (προς τις αρχές του 2024). Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι ένα πολλά υποσχόμενο χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να δώσει στους παίκτες μια σημαντική αύξηση των επιδόσεων σε πολλά games.

Η έκδοση του HYPR-RX με τις υπάρχουσες λειτουργίες που αναφέραμε μερικές γραμμές πιο πάνω, θα συμπεριληφθεί σε έναν νέο driver που θα κυκλοφορήσει στις 6 Σεπτεμβρίου, μαζί με τις Radeon RX 7700 XT και 7800 XT. Η έκδοση με τα Fluid Motion Frames θα γίνειζ διαθέσιμη κατά το “πρώτο τρίμηνο” του 2024.

Με ποιες κάρτες γραφικών είναι συμβατό το FSR 3;

Το FSR 3 είναι συμβατό με ένα ευρύ φάσμα GPU, συμπεριλαμβανομένων των καρτών AMD Radeon RX 5000, 6000 και 7000, καθώς και των Intel Arc και Nvidia RTX.

Συμβατότητα με παιχνίδια: Η AMD πιστεύει ότι το FSR 3 ε

Η AMD δήλωσε επίσης ότι το FSR 3.0 θα είναι συμβατό με περισσότερα παιχνίδια από τις προηγούμενες εκδόσεις. Αυτά είναι σπουδαία νέα για τους παίκτες, καθώς σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το FSR 3.0 για να βελτιώσουν τις επιδόσεις σε ένα ευρύτερο φάσμα παιχνιδιών.

Το FSR 3.0 βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης, αλλά διαμορφώνεται ως μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις. Αν ψάχνετε έναν τρόπο να αυξήσετε τους ρυθμούς καρέ σε παιχνίδια χωρίς να θυσιάσετε την ποιότητα της εικόνας, τότε το FSR 3.0 αξίζει σίγουρα να το προσέξετε.

Ακολουθούν μερικές ακόμα πληροφορίες σχετικά με το FSR 3.0:

  • Χρησιμοποιεί έναν νέο αλγόριθμο για την αναβάθμιση των εικόνων που βασίζεται στην τεχνολογία FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) της AMD.
  • Μπορεί να αυξήσει τους ρυθμούς καρέ έως και 2x χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα της εικόνας.
  • Είναι συμβατή με μια ευρύτερη γκάμα GPU, συμπεριλαμβανομένων των καρτών NVIDIA RTX.
  • Είναι ανοικτού κώδικα, ώστε οι προγραμματιστές να μπορούν εύκολα να την ενσωματώσουν στα παιχνίδια τους.
  • Το FSR 3.0 βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, αλλά αναμένεται να κυκλοφορήσει το 4ο τρίμηνο του 2023. Είμαι ενθουσιασμένος να δω πώς αποδίδει στα παιχνίδια και πώς χρησιμοποιείται από τους προγραμματιστές.

Πηγή: AMD Community.

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα