Το YouTube κάνει πιο δύσκολο το ad blocking αλλά σας παρέχουμε μερικές εναλλακτικές ανοικτού κώδικα.
Το Ευρωπαϊκό κοινό που παρακολουθεί ανελλιπώς YouTube θα έχει σίγουρα παρατηρήσει ότι η Google δεν αστειεύεται, και μπλοκάρει με γοργούς ρυθμούς όσους αποκλείουν τις διαφημίσεις από τη ποπ video sharing πλατφόρμα.
Αυτό όμως δεν πέρασε απαρατήρητο από μερικούς, πιο ψαγμένους χρήστες εκεί έξω.
Οι ειδικοί σε θέματα ιδιωτικότητας (κάπως πρέπει να τους πούμε και αυτούς), έχουν ήδη ξεκινήσει μια προσπάθεια αποτροπής της όλης φάσης λέγοντας ότι ο τρόπος που ανιχνεύονται οι ad blockers από τη Google είναι… παράνομος.
Ερευνητές όπως ο Alexander Hanff υποστηρίζει ότι το JavaScript που τρέχει για να ανιχνεύσει πιθανή χρήση ad blocker στην πλατφόρμα του YouTube θεωρείται spyware καθώς, ιδίως στην ευρωπαϊκή ένωση, δεν υπάρχει τρόπος ο τελικός χρήστης να αποδεχτεί το σκανάρισμα του browser του.
Η Google και το νομικό τμήμα της βέβαια έχουν προβλέψει για κάθε πιθανό σενάριο, όμως η στάση της ΕΕ σχετικά με την ιδιωτικότητα (λέγε με GDRP) μπορεί να βρει τους κατοίκους της Γηραιάς Ηπείρου σε πλεονεκτική θέση.
Από τον Ιούνιο που τρέχουν τα πιο “αυστηρά μέτρα“, το YouTube έχει αυξήσει τη δραστηριότητά του και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας.
Πως να απενεργοποιήσετε τις διαφημίσεις στο YouTube
Σε αυτό το άκρο, υπάρχουν ήδη λύσεις για την παράκαμψη των scripts της Google και το ένα ακούει στο όνομα RemoveAdblockThing, με στόχο να καταργήσει το μήνυμα “Ad blocker are not allowed on Youtube” που εμφανίζεται ήδη σε πολλούς.
Μια εναλλακτική λύση που δείχνει να λειτουργεί είναι το uBlock Origin. Και αυτό ανοικτού κώδικα ώστε να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή τι κάνει στο σύστημά σας. Οι hardcore ανάμεσά μας, μπορούν να στήσουν ένα Pi-hole για να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις σε όλο τους το δίκτυο.
Από ηθικής άποψης, οι διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές ιδίως στους μικρούς δημιουργούς και τα μικρά websites που τοποθετούν διαφημίσεις σε συγκεκριμένα σημεία των ιστοτόπων τους. Από την άλλη, τέτοιες ενέργειες αμαυρώνουν τη γενική ιδέα ότι οι περισσότερες διαφημίσεις λειτουργούν ως ένα υγιές μέσο για την άνθιση των μικρών δημιουργών του αχανούς internet.