AMD Fluid Motion Frames, Διαθέσιμo σε κάθε DirectX 11/12 game

Τι είναι τα Fluid Motion Frames που έρχονται στο AMD FSR 3; Πως μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε; Αξίζουν τον κόπο; Εδώ θα μάθουμε αυτές τις λεπτομέρειες.

Τα Fluid Motion Frames (FMF) είναι ένα νέο πρόσθετο χαρακτηριστικό στο FSR 3 που αποσκοπεί στη δημιουργία τεχνητών ενδιάμεσων καρέ μεταξύ αυτών που αποδίδονται με ή χωρίς FSR/DLSS. Σε ένα ιδανικό περιβάλλον, αυτά τα καρέ θα πρέπει ιδανικά να μην διακρίνονται από τα πραγματικά που έχουν δημιουργηθεί στη μηχανή γραφικών, κάτι που σημαίνει ότι η ποιότητά τους θα πρέπει να είναι αξιόλογη.

Όπως και ο αλγόριθμος Super Resolution, το Fluid Motion Frames χρησιμοποιεί διανύσματα κίνησης (motion vectors) για την παρακολούθηση της θέσης μεμονωμένων pixels μεταξύ πολλαπλών καρέ και στη συνέχεια παρεμβάλλει ενδιάμεσες εικόνες. Ουσιαστικά, με έναν ειδικό αλγόριθμο, μπορεί να καταλάβει τη θέση και την φορά κίνησης των pixels στην 3D σκηνή μας, οπότε μπορεί να κάνει πιο ακριβείς προβλέψεις για τη δημιουργία των ενδιάμεσων frames. Παρόλα αυτά, δεν λειτουργεί πάντα.

Η αντίστοιχη τεχνική της Nvidia που αποτελεί μέρος τους DLSS 3, ονομάζεται Optical Multi Frame Generation, και χρησιμοποιεί πρόσθετο hardware στο εσωτερικό των Ada lovelace GPUs, τον Optical Flow Accelerator, για την παρακολούθηση των pixels χωρίς motion vectors. Η AMD δεν διαθέτει αποκλειστικό hardware για αυτή τη δουλειά, αλλά το FSR 3 θα πρέπει και πάλι να είναι σε θέση να παρακολουθεί σωστά τα αντίστοιχα pixels χρησιμοποιώντας απλώς έναν αλγόριθμο. Το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτό είναι ασαφές.

Το Fluid Motion Frames τρέχει τόσο σε AMD όσο και σε Nvidia GPUs

Το πλεονέκτημα του αλγορίθμου FMF που δεν βασίζεται σε αποκλειστικό hardware, είναι ότι μπορεί να τρέξει σε περισσότερες GPUs. Επισήμως, η AMD θεώρησε καλό να προσφέρει το software-based χαρακτηριστικό Fluid Motion Frames σε κάρτες γραφικών Radeon RX 5000 (RDNA 1) και GeForce RTX 2000 (Turing), αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις άλλες κάρτες γραφικών από Nvidia Pascal, AMD GCN και Intel Arc.

Ωστόσο, η AMD εγγυάται την καλύτερη δυνατή εμπειρία μόνο στις επίσημα υποστηριζόμενες κάρτες γραφικών. Αντίθετα, το Frame Generation της Nvidia λειτουργεί μόνο σε κάρτες γραφικών GeForce RTX 4000.

Η AMD κυκλοφορεί driver-έκπληξη με Fluid Motion Frames για όλα τα games!

Ακόμα ένα θετικό το οποίο κάνει την AMD αρκετά πιο αγαπητή στην κοινότητα των gamers είναι το ότι πουσάρει χρήσιμα χαρακτηριστικά έντονα. Έτσι, η AMD κυκλοφόρησε ένα preview driver-έκπληξη πριν από μερικές ώρες. Αυτή η λειτουργία προοριζόταν αρχικά για το 1ο τρίμηνο του 2024, αλλά η preview έκδοση του driver την καθιστά διαθέσιμη τώρα για τις Radeon RX 7000 αλλά και τις Radeon RX 6000.

Η preview του προγράμματος οδήγησης επιτρέπει στους χρήστες να ενεργοποιήσουν το FMF σε οποιοδήποτε παιχνίδι DirectX 11 ή DirectX 12, εφόσον διαθέτουν κάρτα γραφικών Radeon RX 6000/7000 – εξαιρετικά νέα μιας και αυτό θα δώσει μια νέα ανάσα σε παλιότερες GPUs και για όσους σκόπευαν να τις αναβαθμίσουν στο άμεσο μέλλον.

Πηγή: AMD.

Ακολουθήστε το 8Bitz.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα για το PC Hardware!

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα