Το Alan Wake II μπαίνει στη λίστα των flops μαζί με το Cities Skylines II, ή μήπως όχι;

Εκτός από τα προβλήματα που ήδη κάνουν το γύρο του διαδικτύου σχετικά με το Alan Wake II, ο τίτλος είναι διαθέσιμος στην πλατφόρμα Epic Games, όπως και το Cities Skylines II – και τα δύο όμως γίνονται γνωστά για έναν τελείως διαφορετικό λόγο.

Ας ξεκινήσουμε με λίγο Cities Skylines II: Προβλήματα επιδόσεων και ‘δόντια’

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι δύο αυτοί τίτλοι είναι άκρως ενδιαφέροντες. Το Cities Skylines II κυκλοφόρησε πριν μερικές ώρες στο PC και το βασικό του μειονέκτημα όπως δείχνουν πηγές, είναι οι επιδόσεις του.

Ο τίτλος ζητάει μια Nvidia GeForce RTX 3080 ή AMD Radeon RX 6800 XT για να τρέξει σωστά στο PC, ενώ όπως ήδη μας έδειξαν αρκετά reviews, τα framerates είναι σημαντικά μειωμένα ακόμα και σε ισχυρά setups. Οι developers του Cities Skylines II άφησαν εκτός του λανσαρίσματος τις κονσόλες, ενώ οι PC-αδες είχαν τον τίτλο στα downloads τους από τις 24 Οκτωβρίου. Οι console gamers θα λάβουν την πολυπόθητη ‘δόση’ του city building simulator από την Άνοιξη του 2024 χωρίς ακριβή ημερομηνία.

Το γεγονός ότι ο τίτλος δεν μπορεί να τρέξει καλά ακόμα και σε setups με ισχυρές κάρτες γραφικών μαρτυρά ότι το optimization μπήκε σε δεύτερη μοίρα, κάτι που συμμερίζονται και οι developers.

Από την άλλη, redditors βρήκαν ότι η μηχανή γραφικών του Cities Skylines II κάνει render μέχρι και τα δόντια των κατοίκων, πράγμα ίσως ακραίο. Γι’ αυτό και αφήνουμε το νήμα εδώ για να χαζέψετε τις απαντήσεις.

Alan Wake II: Μπόλικες τεχνολογίες μόνο για νέες (Nvidia) GPUs

Το flop του τίτλου είναι λίγο παραπλανητικό. Το Alan Wake II ήρθε 13 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τίτλου από την Remedy. Σεναριακά, όπως και ατμοσφαιρικά, δείχνει συναρπαστικό και είναι σε θέση να χαρίσει άπλετες ώρες gameplay, ειδικά στους λάτρεις του είδους.

Ο τίτλος είναι Epic Games Store-exclusive, που σημαίνει ότι τον αγοράζουμε μόνο από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Epic Games – όχι απαραίτητα κακό, αλλά το sideloading στο Steam Deck θα γίνει συνήθεια για πολλούς. Η Remedy φαίνεται (κατά τα λεγόμενα όσων το έχουν ήδη δοκιμάσει) ότι έδωσε μεγάλη προσοχή στους εξωτερικούς χώρους, αφήνοντας το εσωτερικό ορισμένων κτηρίων πιο βασικό.

Τα στοιχεία των επιδόσεων συνοδεύονται από καινούργιες τεχνολογίες για να… ρίξουν το framerate σε αρκετά PCs, αλλά όχι για να τα κάνουν να… σέρνονται. Πέρα από το Nvidia DLSS 3.5, υπάρχει και το AMD FSR 2, αλλά και Frame Generation για τις κάρτες γραφικών της Nvidia, όπως και ray tracing και path tracing – ωστόσο οι δυνατότητες που έχουν οι GPUs της AMD είναι σημαντικά περιορισμένες για την ώρα.

Αυτό σημαίνει ότι η χρήση του FSR 2 ως εναλλακτική είναι κάτι που προτείνεται, ειδικά αν αντιμετωπίζετε διάφορα θέματα σταθερότητα ή χαμηλών FPS, και κάπως έτσι, καταλαβαίνουμε ότι ο τίτλος είναι κομμένος και ραμμένος για τις τεχνολογίες της Nvidia.

Μερικώς υποστηριζόμενες GPUs: GTX 10 Series, RX 5000

Το κερασάκι στην τούρτα είναι σίγουρα το γεγονός ότι δεν υποστηρίζονται όλες οι GPUs στο Alan Wake II.

Οι δύο σειρές καρτών γραφικών που αναφέρουμε παραπάνω δε διαθέτουν τα mesh shaders, μια μέθοδος που αυξάνει τον παραλληλισμό κατά το geometry rendering, χρήσιμο εάν η σκηνή μας είναι αρκετά πολύπλοκη και απαιτεί και άφθονη VRAM. Φυσικά, το concept αποτελεί σχετικά πρόσφατη προσθήκη στο Direct3D 12, κάτι που σε επίπεδο hardware προστέθηκε στις RTX 20 Series από την Nvidia και τις RX 6000 από την AMD.

Οποιοδήποτε fallback, δηλαδή η χρήση αντίστοιχης τεχνολογίας αντί της “κανονικής” συνεπάγεται με χαμηλότερες επιδόσεις. Έτσι ακόμα και αν μια RX 5700 XT θεωρείται μια ισχυρή γενικά GPU, δε θα μπορεί να φτάσει σε επιδόσεις ακόμα και την RX 6600 στο Alan Wake II.

It is what it is, θα έλεγε κανείς, ωστόσο εάν δεν είχαμε παιχνίδια σαν το Alan Wake II που σπάει τη νόρμα, τότε η πρόοδος θα ήταν απλά μια λέξη σε ένα λεξικό.

Πηγές: DigitalTrends, TPU, Rock Paper Shotgun.

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα