Ένα από τα franchise που αγαπήσαμε εδώ και πολλά χρόνια, το Assassin’s Creed, έφτασε σε ένα σημείο καμπής, εκεί κάπου στο Valhalla. Το παιχνίδι, που μας έβαλε στα παπούτσια ενός Βίκινγκ γεμάτο με όρεξη για εκδίκηση, φάνηκε να προσπαθεί σημαντικά για να παραμείνει σχετικός ακόμα και μετά από καιρό.
Η πλοκή του, αλλά και τα expansions του έδωσαν μια μικρή παράταση στο χρόνο ζωής του, όση χρειαζόταν δηλαδή, για να πάμε στο επόμενο.
Κοντολογίς, το παιχνίδι ήταν αρκετά εντυπωσιακό, με όμορφα τοπία και βλάστηση που χάνεται στη θάλασσα, χιόνι και κρύο που σχεδόν το ένιωθες να ξεπετάγιεται από την οθόνη.
Αυτό όμως ανήκει ήδη στο παρελθόν και τα 130 περίπου gigabytes που ζητούσε δεν φαίνεται να απαντώνται στη νεότερη προσθήκη της σειράς, η οποία ζητάει μόλις 37 GB από το μέσο αποθήκευσης.
Είπαμε, ο τίτλος είναι ταυτόχρονα μικρός σε μέγεθος, μικρότερος από κάθε άλλο Assassin’s Creed της τελευταίας 5-ετίας.
Το Assassin’s Creed Mirage είναι το τελευταίο Assassin’s Creed της Ubisoft και όπως όλα δείχνουν αποτελεί την επιστροφή στον παλιό καλό εαυτό της σειράς.
Η επαναφορά στο πιο ζεστό κλίμα σηματοδοτεί και την αλλαγή του πρωταγωνιστή στον Μπασίμ Ισάκ, ο οποίος ζει στη Βαγδάτη του Ιράκ τον 9ο αιώνα, κατά την Χρυσή Εποχή του Ισλάμ.
Ο κόσμος είναι γεμάτος από χαλιφάτα, το εμπόριο βρίσκεται στο ζενίθ του, και ο Basim είναι ένας κοινός μικρο-κλέφτης όπου μετά από διάφορες αναποδιές, εντάσσεται στους Hidden Ones, την γνωστή ‘οικογένεια των Assassins’, που έρχονται να δέσουν την κλασική – και πετυχημένη – συνταγή των παιχνιδιών αυτών.
Μετά την εισαγωγή – α λα Assassin’s Creed – που συμβαίνει στο παιχνίδι, μένουμε με ένα ωραίο μιξ δράσης, stealth και λίγων στοιχείων που θυμίζουν RPG games, κάτι το οποίο πιστεύω ότι έλειπε από τα τελευταία παιχνίδια, τα οποία είχαν αρχίσει να γίνονται πολύ περίπλοκα από πολλές απόψεις. Ο χάρτης, αρκετός και όχι τεράστιος και αχανής, ενώ έχουμε κάμποσα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε αυτόν.
Το παιχνίδι μπορείς να το παίξεις με κάθε τρόπο και να διαλέξεις πως θα προχωρήσεις στην αποστολή. Θα αφήσεις τον χαρακτήρα σου να πέσει στο κενό, ή θα περάσει μέσα από ολόκληρες μονάδες στρατιωτών;
Εάν διαλέξεις την ‘θορυβώδη’ οδό, οι στρατιώτες της Βαγδάτης θα σε κυνηγούν για αρκετή ώρα ακόμα και μετά την αποστολή. Για να γλυτώσεις μια και καλή, θα πρέπει να σκίσεις τις αφίσες που υπάρχουν διάσπαρτες στον χάρτη, τις οποίες μπορείς να τις δεις στο mini map όσο κυκλοφορείς με προσοχή στα στενά σοκάκια της πόλης – ή στις στέγες των σπιτιών.
Να σημειώσω ότι μεταξύ των αντιπάλων που εμφανίζονται, υπάρχουν δεκάδες χαρακτήρες-tanks οι οποίοι θα δοκιμάσουν και τους πιο δυνατούς παίκτες που γνωρίζουν καλύτερα από ποτέ να κάνουν dodge και parry τις επιθέσεις των αντιπάλων.
Το κομμάτι του χειρισμού, αν και κλασικό από πλευράς animation και συνδυασμών πλήκτρων, νιώθω ότι θα μπορούσε να είναι και καλύτερο.
Πολλές φορές είδα τον χαρακτήρα μου να μην έχει την ίδια ευκολία στην κίνηση όπως σε παλαιότερους τίτλους της σειράς, και βλέποντας πως η Ubisoft επιχειρεί μια στροφή στην απλότητα, τότε θεώρησα αυτονόητο ο χειρισμός του ήρωά μας να είναι πιο απλός χωρίς να χρειάζεται πάντοτε χειρουργική ακρίβεια σε κάθε μανούβρα. Περί ορέξεως βέβαια και δε φαίνεται να επηρεάζει τόσο πολύ την συνολική εμπειρία.
Ακόμα κι έτσι, το Mirage αποδεικνύεται απολαυστικό και το gameplay – παρ’ ότι επαναλαμβανόμενο – σε κρατάει στο ρυθμό με την απλότητά του, κάτι που δεν το περιμέναμε από το gameplay.
Αρκετά όμως με την ιστορία και το gameplay του παιχνιδιού – ας δούμε πως τρέχει στο PC, μιας και αυτή είναι η βασική πλατφόρμα που το δοκίμασα.
Στο παιχνίδι έχουμε όλες τις νεότερες τεχνικές για upscaling όπως το AMD FSR και το Nvidia DLSS δίνουν το παρών στον τίτλο, όπως και υποστήριξη για ultrawide οθόνες, HDR και ξεκλείδωτο framerate στην πλατφόρμα του PC. Ας μη ξεχάσουμε και το Intel Xe Super Sampling που έρχεται με τον τίτλο.
Παρά το bumpy ξεκίνημα με το Intel Xe Super Sampling 1.2, το Assassin’s Creed Mirage βασίζεται στην κλασική συνταγή της Ubisoft – μια game engine που λειτουργεί καλά σε κάθε hardware και… μοιράζει χαμόγελα σε όλους όσους αγαπούν τον κάθε ήρωα του κάθε παιχνιδιού.
Η RTX 3070, για παράδειγμα, έτρεξε μέχρι και σε 4K ανάλυση με αρκετά αξιοπρεπή framerates και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Για του λόγου το αληθές, η 3070 με τον πρώτο driver είχε κάποια μικρά θέματα σταθερότητας, κυρίως stuttering το οποίο όμως ‘έστρωσε’ στον αμέσως επόμενο driver. Η αναμονή ήταν περίπου 1 εβδομάδα.
Στον driver που υπάρχει αυτή τη στιγμή, υπάρχουν μερικές και μόνο στιγμές όπου παρατηρώ μικρά framedrops, όπως φάνηκε από το log που φαίνεται και στο παραπάνω chart. Το συγκεκριμένο όμως δεν φαίνεται να υπάρχει κατά τη διάρκεια του gameplay όμως, οπότε όλα καλά!
Το γεγονός ότι υποστηρίζονται όλες οι γνωστές upscaling τεχνικές και από τις τρεις μεγάλες εταιρίες – ναι μετράμε πλέον και την Intel! – δείχνει ότι το game studio ασχολήθηκε με το παιχνίδι.
Να επισημάνω επίσης ότι από πλευράς επεξεργαστή και λοιπού συστήματος, το παιχνίδι δεν ζητάει πολλά και ένας 6-πύρηνος Intel ή AMD της τελευταίας 5-ετίας θα χαρεί να το τρέξει.
Γενικά, ο τίτλος είναι μια υπενθύμιση ότι το απλό μπορεί να είναι εξίσου καλό και το γεγονός ότι τα τελευταία Assassin’s Creed είχαν έναν εμφανή ‘αέρα RPG’ αποθάρρυνε όσους αγάπησαν, για παράδειγμα το ένα και το δύο.
Όσοι αγάπησαν το πρώτο Assassin’s Creed, τότε θα περάσουν αρκετά ποιοτικά την ώρα τους τρέχοντας στους δρόμους της Βαγδάτης παρέα με τον Basim και την παρέα του.
Και, όσο όλοι οι τίτλοι θέλουν να σπάσουν ρεκόρ ζητώντας όλο και περισσότερο χώρο από το μέσο αποθήκευσης, το Mirage θέλει μόλις 37GB, όπως σημείωσα στα μέσα Δεκεμβρίου.
Οπότε, αν θέλετε ακόμα έναν τίτλο στη συλλογή σας, τότε το Mirage πρέπει να μπει και να αγκαλιάσει το waiting list που μπορεί να έχετε ήδη φτιάξει! Από εμένα, παίρνει σίγουρα ένα thumbs up.
Περισσότερα νέα για το Mirage, μπορείτε να διαβάσετε στην επίσημη σελίδα του παιχνιδιού.
Ο τίτλος είναι διαθέσιμος σε PC, PlayStation 4/5 και Xbox.