Δοκιμάζουμε το FSR 2.0 στο Deathloop

Σε έναν κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται, η AMD προσφέρει κάτι έξτρα για τους gamers.

Τα games εξελίσσονται συνεχώς και με τις νέες μηχανές γραφικών και τις αυξημένες απαιτήσεις, το hardware προσπαθεί να καταφέρει όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά γίνεται από πλευράς επιδόσεων.

Εκεί που μας εξέπληξε η AMD τους τελευταίους μήνες, ήταν στο κομμάτι του software. Με το FidelityFX Super Resolution 2.0 έρχεται να επισφραγίσει την επιτυχία της στο χώρο που “αλωνίζει” η NVIDIA με το δικό της DLSS, την τεχνική για upscaling με machine learning που από την πρώτη στιγμή μας έδωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά απαιτεί ειδικό hardware στις GPUs και έτσι είναι συμβατό μόνο με δικές της κάρτες, πατώντας γερά επάνω στην “ιδιόκτητη φιλοσοφία” της εταιρίας.

Η AMD είναι το αντίθετο άκρο και αυτό εντοπίζουμε με την κυκλοφορία του FSR 2 σήμερα, και το πρώτο παιχνίδι που λαμβάνει υποστήριξη είναι το Deathloop της Arkane Studios. Ο τίτλος έχει ένα αρκετά φουτουριστικό και δυστοπικό σκηνικό, κάτι που μας έχει συνηθίσει η Arkane από παλιότερα installments, και οι επιδόσεις του ακόμα και χωρίς “αλχημείες” είναι καλές στο μεγαλύτερο μέρος των συστημάτων εκεί έξω. Το FSR 2.0 ανασυνθέτει την εικόνα παίρνοντας δείγματα από μια μικρότερη ανάλυση που θα ορίσουμε μέσα από τρία presets, και την κάνει upscale εκεί σε αυτή που θα ορίσουμε από τα settings του παιχνιδιού.

Παράδειγμα στο quality mode του FSR 2.0, εάν έχουμε ρυθμίσει την ανάλυση σε 3840 x 2160 pixels από τις ρυθμίσεις του game, ο αλγόριθμος θα τρέξει το game στα 2560 x 1440 pixels και αυτή θα είναι η ανάλυση που θα κάνει upscale σε 3840 x 2160. Στο balanced και το performance mode, οι input αναλύσεις είναι 2259 x 1270 και 1920 x 1080 pixels αντίστοιχα.

Το Deathloop είναι η κατάλληλη ευκαιρία για την AMD να δοκιμάσει για πρώτη φορά την εν λόγω τεχνική σε μια beta που έφτιαξε για το παιχνίδι, την οποία και δοκιμάσαμε στο PC. Σημειώνουμε εδώ ότι το FSR 2.0 είναι ανοικτού κώδικα, όπως πολλές ακόμα τεχνολογίες της “κόκκινης”, πηγαίνοντας τελείως αντίθετα με το σκεπτικό της NVIDIA. Τα αποτελέσματα μετά την εγκατάσταση των απαιτούμενων αρχείων, όπως θα δείτε και παρακάτω, είναι αρκετά εντυπωσιακά, και βάζοντας δίπλα δίπλα εικόνες με το FSR 1 που είχε ο τίτλος, η διαφορά είναι εμφανής.

Πως λειτουργεί το FidelityFX Super Resolution 2.0

Το FSR βασίζεται σε μια τεχνική που ονομάζεται temporal upscaling και το σημαντικότερο απ’ όλα, είναι πως δεν επεξεργάζεται ένα ολοκληρωμένο καρέ, αλλά κάθεται ανάμεσα στην ουρά επεξεργασίας και τοποθετεί τα λοιπά φίλτρα αφού περάσει από το FSR 2.0.  Στην τελική, το αποτέλεσμα είναι πολύ κοντά στο DLSS χωρίς να απαιτείται machine learning για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων.

Πόσο κερδίζουμε με αυτή την τεχνική;

Η σύντομη απάντηση είναι, αρκετά. Στις μετρήσεις είδαμε μια μέτριων δυνατοτήτων GPU όπως η RX 6750XT να κερδίζει 20 frames ενεργοποιώντας το FSR 2.0 στη ρύθμιση quality. Επιπλέον, κερδίσαμε σχεδόν άλλα 10 FPS πηγαίνοντας από το quality preset στο balanced, με μικρή μόνο πτώση της ποιότητας. Έτσι θεωρούμε ότι σε όσο περισσότερα games έρθει εν τέλει το feature, τόσο το καλύτερο θα είναι για τις επιδόσεις των RDNA 2 καρτών γραφικών. Μιας και δε θα απαιτεί επιπλέον hardware, το FSR 2.0 θα μπορεί να λειτουργήσει σε πολλές κάρτες γραφικών, ακόμα και NVIDIA, όμως ακόμα δεν έχουμε ακριβείς πληροφορίες για αυτό.

Για το κλείσιμο, θα επικαλεστούμε τα screenshots για να δείτε και εσείς τη διαφορά. Και κάντε scroll προς το τέλος για να δείτε με ποια σειρά τοποθετήσαμε τα screenshots.

Σκηνή 1 – Deathloop – Χωρίς FSR, FSR 1, FSR 2

Σκηνή 2 – Deathloop – Χωρίς FSR, FSR 1, FSR 2

Σε κάθε scene που είδατε ξεκινάμε με το FSR τελείως κλειστό και στην εγγενή ανάλυση 1080p. Έπειτα δείχνουμε αποτελέσματα με το FSR 1.0 και στο τέλος το FSR 2.0. Μεγαλώστε τις εικόνες σε νέο παράθυρο για να δείτε καλύτερα τη διαφορά.

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα