Redfall Review: Πως τρέχει στο PC;

Στημένο στην φανταστική και ιδιαίτερα ζοφερή πόλη του Redfall, η Arkane Studios, με την Bethesda από πίσω της, φέρνει έναν ελαφρώς διαφορετικό τίτλο από τα συνήθη, που υπόσχεται open world και co-op στοιχεία σε ένα.

Έχοντας ένα τεράστιο IP στη φαρέτρα της, η Bethesda, με τη βοήθεια της Arkane Studios προσθέτει το Redfall στην οικογένεια των Fallout, Doom, Prey, Dishonored, Wolfenstein και The Evil Within, οπότε αυτομάτως περιμένουμε πολλά.

Με την Microsoft στο τιμόνι της ZeniMax Media και κατ’ επέκταση της Bethesda Softworks, το Redfall στήθηκε και κυκλοφορεί μόνο στο PC και τα Xbox, αφήνοντας εκτός όλο το οικοσύστημα της Sony. Και βλέποντας πως έχει μετατραπεί το τοπίο των παιχνιδιών που κυκλοφορούν πλέον στο PC (με προβλήματα δηλαδή), ήμασταν επιφυλακτικοί με το αποτέλεσμα που θα έφερνε στο τραπέζι το Redfall.

Μετά από τα εξαιρετικά παιχνίδια Dishonored και Prey, μεταφερόμαστε στο νησί του Redfall το οποίο είναι κυριολεκτικά αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο. Το Redfall θυμίζει μια κλασική επαρχιακή αμερικανική πόλη με κεραμιδί κτίρια και Φθινοπωρινό αέρα. Μπορείς σχεδόν να νιώσεις την ψύχρα που επικρατεί ειδικά όταν έρθει το σκοτάδι, ενώ την ίδια στιγμή, έχεις την αίσθηση ότι κάτι περίεργο περιβάλλει το όλο τοπίο.

Η εσάνς του Left 4 Dead δεν αργεί να εμφανιστεί – μόλις περάσουμε την πρώτη αποστολή και φτάσουμε στο πρώτο μας safe house, το οποίο γίνεται και η βάση από την οποία αναλαμβάνουμε κάθε νέα αποστολή.

Λίγο νωρίτερα, μαθαίνουμε τα πρώτα πράγματα σχετικά με το παιχνίδι και φαινομενικά, μοιάζει σαν να μην έχουμε και πολλά να κάνουμε, αλλά υπάρχει πληθώρα από side missions τα οποία μπορούμε να παίξουμε όπως θέλουμε.

Σημειώνεται ότι ο τίτλος βασίζεται στην Unreal Engine 4 και περιβάλλεται από μερικά γνωστά ‘θέματα’ που έρχονται με αντίστοιχα παιχνίδια βασισμένα στην ίδια μηχανή. Το Prey από την άλλη, γράφτηκε στην CryEngine. Για τη μηχανή και τα γραφικά, θα αναφερθούμε αργότερα.

  • Developer: Arkane Studios
  • Publisher: Bethesda Softworks
  • Played on: PC (Ryzen 5 5500, 16GB, RTX 2080 Ti)

Το Στόρι

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από το πρώτο καρέ. 

Το νησί του Redfall βρίσκεται στη μέση του πουθενά και κατοικείται από βαμπίρ – προϊόντα ενός εργαστηριακού λάθους – μεταξύ των οποίων και επιζώντες όπως εμείς. Στην αρχή, το παιχνίδι μας δείχνει την προσπάθεια του χαρακτήρα μας να φύγει από το νησί, η οποία καταλήγει με έναν ενδιαφέρον τρόπο στην παρακάτω εικόνα. Έπειτα από μερικά τρομερά γεγονότα που δεν αποκαλύπτουμε, τα βαμπίρ κατέκτησαν και το απέκοψαν από τον υπόλοιπο κόσμο.

Εμείς, είμαστε ένας από τους επιζώντες και μπορούμε να μπούμε στα παπούτσια ενός εκ των τεσσάρων χαρακτήρων: Jacob Boyer, Layla Ellison, Remi De La Rosa και Devinder Crousley. 

Οι χαρακτήρες έρχονται με τα δικά τους μοναδικά βασικά abilities, αλλά έχουμε τη δυνατότητα να τα κάνουμε ακόμα καλύτερα χάρη στα επιπλέον skills που αποκτάμε κατά τη διάρκεια του gameplay. Το levelling και η περάτωση αποστολών, είναι ο βασικός τρόπος να αυξήσουμε το επίπεδο του παίκτη μας. Το levelling είναι σχετικά αργό και περιμένουμε το νεότερο update να το βελτιώσει ακόμα περισσότερο. Τα abilities έρχονται για να ολοκληρώνουν και συμπληρώνουν όμορφα το ένα το άλλο. Γι’ αυτό η Arkane μας βάζει στο πνεύμα να παίξουμε τον τίτλο με φίλους μας, όπως και τα παιχνίδια της Turtle Rock.

Στόχος μας; 

Να μάθουμε τι συνέβη στο νησί – μέσα από κρυπτικά μηνύματα που βρίσκουμε διάσπαρτα στον χάρτη – από τις βασικές αποστολές και τα side missions που θα βρούμε ρωτώντας τα NPC. Πως βρέθηκαν τα βαμπίρ στο νησί; Τι μυστικά προστατεύουν οι cultists (οι άνθρωποι – κακοί του παιχνιδιού), ποιος είναι ο Hollow Man που ακούμε στο ραδιόφωνο να μιλάει προς εμάς; Μη φοβάστε, δεν θα αποκαλύψω τίποτα. Το στόρι φαίνεται να είναι ακόμα το δυνατό χαρτί της Arkane.

Δυστυχώς, παρόλο που υπάρχει αυτή η open world προσέγγιση, δεν παίζουμε το παιχνίδι με αυτή τη λογική αφού η μια αποστολή μας στέλνει στην επόμενη κοκ, χωρίς να μας βάζει να αναρωτηθούμε πολύ.

Για την ακρίβεια, μπορούμε να επιλέξουμε πως θα προχωρήσουμε σε κάθε mission – με stealth, assault ή να ακολουθήσουμε ένα διαφορετικό μονοπάτι για να φτάσουμε στο objective. Αλλά, ακόμα και αυτό δείχνει πρόχειρο.

Οι βασικοί μας εχθροί είναι άλλοι επιζώντες – μισθοφόροι (cultists), που βρίσκονται στο νησί για άγνωστο λόγο. Έπειτα έχουμε και τα βαμπίρ.

Οι πρώτοι πεθαίνουν με τους κλασικούς τρόπους όπως όπλα, αντικείμενα στο περιβάλλον (ένα ντεπόζιτο με καύσιμα, μια εύφλεκτη μπαταρία κλπ), ή με ένα melee, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στον τίτλο αφού εάν δεν μας αντιληφθούν, ένα melee είναι αρκετό για να σκοτώσει τον εχθρό (και να μας δώσει επιπλέον σφαίρες). 

Τα βαμπίρ βέβαια δεν πεθαίνουν τόσο εύκολα και θα πρέπει να αξιοποιήσουμε ένα όπλο που φέρει stake, δηλαδή λόγχη. Μιας και τα βαμπίρ έχουν μεγαλύτερη ζωή από τους υπόλοιπους εχθρούς στο παιχνίδι, χρειάζονται πιο πολλή ώρα για να ‘πέσουν’, ενώ για να πεθάνουν τελείως θα πρέπει να τους πλησιάσουμε και να κάνουμε melee με την ξιφολόγχη για να γίνουν στάχτη.

Αυτό το mechanic κάνει τα βαμπίρ πολύ πιο δύσκολα, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο ευκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξουμε τις μάχες μας. 

Από την άλλη, εάν επιλέξουμε να εξερευνήσουμε τα τριγύρω σπίτια στο μικρό map, το περιεχόμενο είναι περιορισμένο, και το loot που υπάρχει εκεί μας δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται περισσότερο για arcade τίτλο ή για μια πιο cartoon έκδοση του Call of Duty.

Παρόλο που η Arkane προσπαθεί να μας πείσει ότι το game design το έχει αναλάβει η ίδια ομάδα που έφτιαξε το Talos I από το Prey, οι υποσχέσεις της δεν φτάνουν για να μας δώσουν ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

Το βασικότερο πράγμα που βλέπουμε ήδη από τις πρώτες στιγμές, είναι η shoot n loot προσέγγιση του τίτλου, η οποία θυμίζει έντονα κλασικά παιχνίδια του είδους.

Στη διάθεσή μας έχουμε μια μεγάλη συλλογή από όπλα, handguns, shotguns, assault rifles, sniper και μερικά περίεργα, sci fi όπλα που μας βοηθούν να κατατροπώσουμε τους αντιπάλους μας. Τα όπλα περιλαμβάνουν skins τόσο στο βασικό όπλο όσο και στη λόγχη, κει εκεί περιμένουμε τα DLC να φέρουν επιπλέον, επί πληρωμή περιεχόμενο.

Σε αυτόν τον τομέα, το Redfall μας φέρνει όμορφες αναμνήσεις και είναι καλοστημένο για να το ξεζουμίσουμε με τους φίλους μας.

Λανσάρισμα μόνο σε Xbox και PC – Με προβλήματα σε textures και AI

Μιας και το λανσάρισμα του παιχνιδιού ανέλαβε η Bethesda – που πλέον ανήκει στην Microsoft – ο τίτλος δεν κυκλοφορεί σε καμία κονσόλα της Sony, δημιουργώντας επιπλέον ίντριγκα και αντιδράσεις από την Ιαπωνική εταιρία η οποία εγείρει το επιχείρημα του Call of Duty.

Όπως και να ‘χει η Bethesda εστιάζει στο Xbox και το PC ωστόσο και από αυτό δεν έλειψαν τα προβλήματα κατά τις πρώτες ώρες της κυκλοφορίας του. 

Το review bombing που συμβαίνει ήδη στο Steam, έχει ήδη φτάσει σε πολλά media τα οποία κριτικάρουν κατά βάση αρνητικά το παιχνίδι για τον τρόπο που τρέχει στο PC, ενώ και στο Xbox, αναφέρονται πολλά προβλήματα.

Στα Xbox, gamers αναφέρουν έλλειψη του performance mode που φέρνει τα μαγικά 60 FPS, και η Arkane θα πρέπει ήδη να ετοιμάζει διορθώσεις. Ο τρόπος που φορτώνουν τα textures στο Xbox, γνωστό και ως texture streaming, είναι αργός ακόμα και αν είναι εγκατεστημένα στον ταχύτατο SSD του Series X.

Πάμε να δούμε πως τρέχει ο τίτλος και στην πλατφόρμα του PC.

Πως τρέχει στο PC;

Το PC αποτελεί την βασική πλατφόρμα ανάπτυξης των παιχνιδιών σήμερα, αλλά προτεραιότητα στο optimization κατά το λανσάρισμα το έχουν οι κονσόλες. Μιας και το PlayStation βρίσκεται ‘στην απέξω’ με το Redfall, και οι αρχιτεκτονικές ομοιότητες που έχουν οι τωρινές κονσόλες με το PC είναι τεράστιες, περιμέναμε ο τίτλος να έρχεται με λίγα σχετικά προβλήματα.

Πέρα από την υψηλή χρήση μνήμης, ο τίτλος έρχεται με stuttering και θέματα στην απεικόνιση των textures, που με έκανε προσωπικά να σταματήσω για λίγο, για να ρίξω τις ρυθμίσεις, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της απόδοσης. Παρά την ισχύ του συστήματος των δοκιμών, δεν βλέπω κάποια σημαντική διαφορά προς το καλύτερο όσον αφορά την φόρτωση των textures χαμηλώνοντας την ανάλυση, οπότε το θέμα είναι πέρα από μένα αυτή τη στιγμή!

Η αργή φόρτωση των textures δημιουργεί προβλήματα, ενώ σαν να μην έφτανε αυτό, η συμπεριφορά του AI έχει και αυτή πολλά προβλήματα. Το AI μπορεί να σκοντάψει, να πέσει, ίσως να σταματήσει την προκαθορισμένη πορεία του, ή να περπατάει χωρίς να κινείται στο χώρο καθόλου. 

Στην GeForce RTX 2080 Ti, ο τίτλος τρέχει εύκολα σε 4K με DLSS Performance, ενώ στις πιο πρόσφατες κάρτες γραφικών της Nvidia, υπάρχει και το DLSS 3 που προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις και ποιότητα εικόνας. 

Με αυτές τις ρυθμίσεις ο τίτλος τρέχει στα 60 FPS κάνοντας τρομερά drops σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη, όπως στην Aevum Clinic

Επίλογος

Γνωρίζουμε ότι το Redfall θα πάρει λίγο καιρό μέχρι να έρθει στις κονσόλες της Sony – και εάν έρθει. Η Arkane ανέπτυξε το παιχνίδι με σκοπό να τρέξει μόνο στις πιο τελευταίες κονσόλες της Microsoft, τα Xbox Series S / X και φυσικά στο PC.

Με αυτά κατά νου περιμέναμε για αρχή καλύτερες επιδόσεις από το πρώτο ξεκίνημα του παιχνιδιού και όχι τόσα πολλά θέματα, ακόμα και με τον προτεινόμενο driver. 

Σχετικά με το παιχνίδι, παρά τα προβλήματα, το Redfall υστερεί στο κομμάτι του gameplay, και δε σε κρατάει στη δράση. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το γεγονός ότι το AI είναι σημαντικά προβληματικό και τα NPC δείχνουν να μην αντιδρούν με τον καλύτερο τρόπο σε κάθε interaction με τον παίκτη. 

Αν και δοκίμασα τον τίτλο στο single player, παίζοντας σαν ολοκληρωμένη τετράδα μπορεί να φανεί τελείως διαφορετικό. Με το μεσαίο κλικ ο χαρακτήρας μας μπορεί να flag-άρει αντικείμενα στον χάρτη για τους άλλους παίκτες. 

Όλα αυτά όμως θα δουλέψουν πολύ καλύτερα μόλις δούμε τα πρώτα διορθωτικά updates στο παιχνίδι και ελπίζουμε να δούμε έναν διαφορετικό τίτλο προς το καλοκαίρι.

Διαθεσιμότητα: Steam

Αξίζει; Παρά τα προβλήματα που θα διορθωθούν, το παιχνίδι είναι σίγουρα ενδιαφέρον και παιχνιδιάρικο ακόμα και όταν παίζουμε μόνοι μας. Μετά από λίγο μοιάζει επαναλαμβανόμενο, όμως με την κατάλληλη παρέα γίνεται πολύ καλύτερο. Οι ανοικτοί servers μας δίνουν τη δυνατότητα να χωθούμε στη μάχη, αφήνοντάς μας να διώξουμε την αδρεναλίνη από μέσα μας. Το μόνο που περιμένουμε είναι το πρώτο patch.

Update: Το πρώτο patch για το Redfall κατέφθασε ξημερώματα στις 9 Μαΐου και φέρνει σωρεία βελτιώσεων. Περιμένουμε περισσότερα updates μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Αποτελέσματα

Story
Gameplay - Mechanics
How it Runs
Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Στημένο στην φανταστική και ιδιαίτερα ζοφερή πόλη του Redfall, η Arkane Studios, με την Bethesda από πίσω της, φέρνει έναν ελαφρώς διαφορετικό τίτλο από τα συνήθη, που υπόσχεται open world και co-op στοιχεία σε ένα. Έχοντας ένα τεράστιο IP στη φαρέτρα της, η Bethesda, με...Redfall Review: Πως τρέχει στο PC;